نقد و بررسی صندلی های راحتی و تاشو
نوشته شده توسط : ساحل

نقد و بررسی تخصصی
راحتی چیزی است که همه‌ی افراد در هر شرایطی به پیگیری آن هستند و فرقی ندارد در سفر باشند یا در محیط خانه. راحتی برای هر آدم تعاریف متفاوت و جداگانه‌ای دارد؛ ولی درعین‌حال، برای افراد گوناگون با تعاریف مختلف از راحتی، وسایلی ساخته می‌شود که بتوانند تضمین‌کننده‌ی آسایش اغلب باشند. صندلی راحت‌نشین «اف آی تی» نیز از جمله وسایلی است که به منظور راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان ساخته و طراحی شده است.


نحوه صحیح نشستن بر روی زمین

 

برای اینکه به شکلی درست روی زمین بنشینید، باید پیش درآمد به این نکته توجه داشته باشید که وزنتان نباید روی استخوان دنبالچه پیمان گیرد یا به تعبیر دیگر، نباید روی استخوان دنبالچه بنشینید. در شیوه‌ی درست‌نشستن، وزن باید بر استخوان نشیمن‌گاه پیمان گیرد و البته در چنین حالتی باید کوشش شود که اغلب خپگی بر عضلات و ماهیچه‌ها باشد. کسان در حالت عادی و برای نشستن روی زمین، چند حالت را انتخاب می‌کنند: چهارزانو، دوزانو و درازکردن پا. در بین این سه حالت، نشستن به صورت دوزانو بدترین حالت ممکن است که مایه خواهد شد خفقان زیاد زیادی به زانو و کمر وارد شود و بهتر است برای نشستن، دو حالت چهارزانو یا دراز‌کردن پا را انتخاب کنید. در این دو حالت، خفگی زیاد اقلیت به زانو و کمر می‌آید و پرماسیدن راحتی بیشتری خواهید داشت.


طراحی

با توجه به اصول و شیوه‌ی درست‌نشستن، این صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد لغایت در دو حالت چهارزانو یا دراز‌کردن پا از آن بهره‌گیری کنید. از نکات بسیار مهم در اثناء نشستن، زاویه‌ی قرارگرفتن کمر به نشیمن‌گاه است. در چنین حالتی بهتر است کمر به چهره عمود بر نشیمن‌گاه پیمان نگیرد؛ زیرا نشستن در این حالت، باعث افزایش خپگی به کمر و ستون فقرات خواهد شد. همچنین بعضی افراد در موعد درازکردن پا از تکیه‌گاه استفاده نمی‌کنند که همین امر در درازمدت، در ستون فقرات، کمان و انحنا برپایی خواهد کرد. صندلی راحت‌نشین اف آی تی با پروا به این مطلب، به گونه‌ای ساخته شده است که با تنظیم زاویه‌ی پشتی، بتوانید به شکلی آسان بر آن بنشینید و استراحت کنید.

 

 

در سرنوشت پشت نشیمن‌گاه این صندلی، دو زائده هستی دارد که با توجه به آن می‌توانید زاویه‌ی تکیه‌گاه را به پشتی صندلی تغییر دهید. در ضمن در دسته انتهایی تکیه‌گاه این صندلی، کشی قرار گرفته است که به کمک آن می‌توانید بالشی کوچک را به صندلی خویش وصل کنید و تکیه‌گاهی نرم‌‌تر و راحت‌تر داشته باشید.


ساخت

ستون‌بندی این صندلی تماما از قطعات فلزی و مستحکمی ساخته شده است که دوام و استقامت زیادی دارد. شاید در ابتدا به عقیده آید که ستون‌بندی فلزی مایه افزایش اغلب وزن این صندلی خواهد شد؛ اما باید توجه داشت که مدلی همچون این صندلی‌ باید قابلیت تحمل وزن زیادی را داشته باشد تا کسانی که متعلق به استفاده می‌کنند، بابت خراب‌شدن صندلی‌شان نگرانی نداشته باشند. وانگهی ستون‌بندی فلزی این صندلی به‌صورت یکپارچه است؛ طوری که بدنه‌ی آن به‌صورت جداگانه به هم جوش نخورده است و این جستار مایه افزایش استحکام آن خواهد شد. دو سرنوشت صندلی (قسمت تکیه‌گاه و تقدیر نشیمن‌گاه) به وسیله‌ی پیچ‌ به یکدیگر متصل شده‌اند.
جنس بدنه‌ی صندلی تاشو پلاستیکی کودک هوم کتاز پلی‌اتیلن است که با پهنای ۳۸ و ارتفاع ۲۸ سانتی‌متر، برای کودکان زیر سن دبستان پسندیده است. عمق نشیمنگاه آن ۲۸ سانتی‌متر است که با اطاعت مناسب از ارگونومی تن کودک، احساس تسکین و راحتی را به او ارائه می‌دهد. این صندلی بردباری وزن الی ۸۰ کیلوگرم را دارد که برای یک صندلی تاشو پلاستیکی بردباری نکوداشتن محسوب می‌شود.

در حال آماده تنها رنگ سبز این محصول در فروشگاه ۶خونه موجود است که رنگی جذاب برای کودکان محسوب می‌شود. به‌زودی رنگ‌های گوناگون دیگری نیز از این صندلی در فروشگاه اینترنتی ۶ خونه موجود خواهد شد.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: